Dag 1 van de 4-delige training “formatief evalueren” bij het Clusius College is achter de rug.
Vandaag zijn we met een theoretische gedeelte gestart, waarna de deelnemers in workshops uiteen gingen. Het doel van de dag...
Lees verder“Ik kan het gewoon niet”.
De puberteit is, gezien vanuit de fixed mindset, één grote test: ben ik dom of ben ik slim. Ben ik...
Lees verderEnige weken geleden heb ik een assessment gedaan voor een leidinggevende functie. De uitkomst van deze test was heel positief,...
Lees verderOntwikkeling
Nieuwe collega’s kijken met een frisse blik naar de organisatie. Ze verwonderen zich regelmatig over patronen die voor de organisatie...
Lees verder“Hoe zorg ik ervoor dat mijn leerlingen meer betrokken raken bij mijn lessen?”
“Hoe zorg ik ervoor dat mijn leerlingen meer betrokken raken bij mijn lessen?” Een aantal jaar geleden begon ik mij...
Lees verderWorkshop van werkdruk naar werkrust
Vandaag samen met Paula Smit 🙌♥️ een workshop van werkdruk naar werkrust gegeven bij de SVOK studiedag. Welke factoren bepalen...
Lees verderHij wil niks
Hij doet gewoon niks.” “Ze komt altijd te laat.” “Nooit maken ze huiswerk.” Passiviteit bij leerlingen is een veelvoorkomend probleem....
Lees verderZe luisteren niet
“Aan mij ligt het niet, ik heb het duidelijk gezegd.” “Hebben we laatst afgesproken dat we het zo doen, doen...
Lees verderBeloning?
Wat we graag willen bereiken met gepersonaliseerd leren is dat leerlingen eigenaarschap nemen over hun leerproces. Wat leerlingen daarvoor nodig...
Lees verderDrama/winnaars driehoek
Het invoeren van een vernieuwing kan een pittig proces zijn. Mensen worden gedwongen om uit de comfort zone te treden....
Lees verder